27 Aralık 2011 Salı

ÖVGÜ, SÖVGÜ VE PAYLAŞMAK



“Beni övme sözlerini bırakınız, gelecek için neler yapacağız, onları söyleyiniz”
 Büyük Atatürk’ün veciz sözlerinden birini hatırlatarak yazıma başlamak istiyorum. Bu sözlerle anlatılmak isteneni herhalde açıklamaya gerek yok.
Çok açık çünkü.
Bir de Rahmetli Uğur Mumcu’nun, “Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olunmaz” sözü var.
Bu da çok açık.
Şimdi bu iki sözü biraz tersinden okumaya çalışalım.
Bilgi sahibi olunmadan ancak küfür sahibi olunur.
Adamın söyleyecek fikri yok, bilgisi yok. Eee… Bir fikir tartışmasında ne yapacak. Altta kalacak hali yok ya. O da o zaman küfür edecek. En kestirme yol.
Bilmiyorum dese, adam gibi, ama olmaz.
Kardeşim bilmiyorsan bilmiyorum diyeceksin. Bu da bir erdemdir. Herkes her şeyi bilecek diye bir şey yok.
Rahmetli Atatürk de kendisini öven boş sözlerden o kadar sıkılmış olacak ki, böyle bir söz söylemek zorunda kalmış.
Adamın gelecek için projesi yok. O zaman ne yapıyor.
Karşısındaki kişiden bir beklentisi varsa onu övüyor, göklere çıkarıyor.
Ona karşı ise, o zaman ona en olmadık küfürleri, hakaretleri yağdırıyor.
Face’e takıldık ya, Face’e takılan bazı arkadaşlarımı tanımakta güçlük çekiyorum bazen.
Gerçek yaşamda hiç ağızlarına almayacakları kelimeleri, sövgüleri çok rahatlıkla sanal alemde paylaşabiliyor, bilinçaltındaki duygularını açığa vurmaktan çekinmiyorlar.
Buradan o çok sevdiğim arkadaşlarıma seslenmek ihtiyacı hissettim.
Sövmeyle, ya da övmeyle bir yere varılmaz.
Atatürk’ün dediği gibi, sen gelecek için planlarını söyleyeceksin.
Ne üreteceksin, nasıl üreteceksin, onları paylaş.
Yergiyi değil, sevgini paylaş, mutluluğunu paylaş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

MESERRET MART 2021

     Bu sayıda Özay Gönlüm'ün bilinmeyen yönleriyle yaşam öyküsünü ve kendisiyle özdeşleşmiş Umman Nine'nin mektuplarından birini ok...