16 Aralık 2011 Cuma

PAYLAŞMAK GÜZEL DE… İŞİN FACE’İNİ DE ÇIKARMAMAK LAZIM!


          Bundan yaklaşık bir ay kadar önce bir Face hesabı oluşturdum. Eklediğim arkadaşlardan bazıları internetten gördükleri aşağı yukarı her medyayı o kadar yoğun bir şekilde paylaşıyor ki. Bu yazıyı yazma ihtiyacı hissettim.
           "İşte ben bunu çok beğendim, -paylaş-  düğmesine tık."  Bu kadar. Kendisi hiçbir katkı koymuyor. Neden beğendin, neresini beğendin hiç “tık” yok.
          Hadi katkıyı geçtik. Paylaşılan medyaların yoğunluğundan benim de paylaşılan konu hakkında düşünmeme, eleştiri yapmama fırsat kalmıyor. Bir medyaya yoğunlaşmışken, pat başka bir haber, başka bir medya karşında. Neymiş efendim, arkadaş bir şarkıyı çok beğenmiş. Bir video çok hoşuna gitmiş. Hemen “paylaş”mış.
          Buradan face hesabı olanlara sesleniyorum.
          Değerli arkadaşlar, paylaştığınız medyaların dikkate alınmasını istiyorsanız biraz seçici davranmanızı rica ediyorum. Yoksa spam şeklinde sayfamı işgal eden bu medyalara tahammülüm ancak birkaç gün olur. Sonra dayanamam, bir “tık” la kaldırır atarım. Paylaşmanın da anlamı kalmaz.
          Ama bu yine de kendinizin bileceği bir iş. Sizin paylaşma, benim de  paylaşılan haberi bir “tık” la kaldırma özgürlüğüm var. TV’lerde uzaktan kumanda da olduğu gibi.
          Daha seçici medyalar ve özgün düşünceler için yaşasın Face.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

MESERRET MART 2021

     Bu sayıda Özay Gönlüm'ün bilinmeyen yönleriyle yaşam öyküsünü ve kendisiyle özdeşleşmiş Umman Nine'nin mektuplarından birini ok...